Ewolucji wizytówek Google ciąg dalszy. Od teraz wpisy publikowane w lokalizacjach Google Moja Firma akceptują również materiały wideo! Zobacz poniżej dostępne formaty oraz przykłady!
Najpierw zdjęcia, teraz filmy – nowe funkcje na wizytówce firmy w Google
W czerwcu 2017 roku Google oficjalnie wprowadził opcję zamieszczania wpisów bezpośrednio na wizytówkach lokalnych firm.
Standardowo, tworzone posty oprócz tekstu i przycisku nawołującego do działania (CTA) posiadały (i nadal posiadają) możliwość dołączenia zdjęcia, bądź grafiki. Poniżej przykład wpisu na wizytówce lokalnej firmy.
W tym tygodniu Google rozszerzył wpisy o treści wideo. Oznacza to, że użytkownik może odtworzyć klip wideo bezpośrednio w opublikowanym wpisie. Tak wygląda to w praktyce:
Po kliknięciu w miniaturkę wideo we wpisie, użytkownikowi wyświetla się większe okno wraz z filmem z wyciszonym dźwiękiem:
Aby zobaczyć powyższy wpis na żywo, kliknij tutaj: https://goo.gl/posts/MdbKN
Wytyczne do filmów – waga, formaty
Google akceptuje następujące formaty wideo we wpisach (całkiem sporo, swoją drogą):
- avi,
- mp4,
- mov,
- flv,
- wmv,
- mpg,
- m4v,
- mkv,
- m2ts,
- mts.
Maksymalny rozmiar pliku wideo wynosi 100 MB – czyli tyle samo, co w przypadku filmów zamieszczanych bezpośrednio na wizytówce Google.
Jak zamieścić wpis wideo na wizytówce Google?
To bardzo proste. Tworzenie postu zawierającego film nie różni się niczym od zamieszczania wpisu posiadającego grafikę. Najpierw w panelu Google Moja Firma przejdź do sekcji Wpisy, a następnie kliknij w okienko tworzenia nowego wpisu.
W polu do umieszczenia grafiki, teraz znajduje się również informacja o wideo – “Wyróżnij swój wpis, dzięki zdjęciu lub filmowi”. Dalej uzupełnij pozostałe informacje we wpisie – treść i przycisk. Na koniec kliknij na Opublikuj.
Firma lokalna w internecie i wideo
Filmy to świetna forma promowania lokalnego biznesu. Zresztą nie tylko lokalnego. Każdego. Wystarczy, że spojrzysz na siebie i przypomnisz sobie, ile materiałów wideo skonsumowałeś w ostatnim czasie. Czy to na YouTubie, czy na Facebooku. Wideo angażuje. Do kości.
Jeśli tworzysz wpis wideo na wizytówce Google, o którym przed chwilą przeczytałeś, oznacza to, że posiadasz film. Zrób z niego maksymalny użytek. Zamieść go bezpośrednio na wizytówce Google (sekcja Wideo w Zdjęciach), na kanale firmy na YouTubie, na stronach firmowych – Facebook, Linkedin – oraz na Instagramie. Nie kiś swojego filmu na dysku komputera. Jeśli jest dobry, pokaż go swoim potencjalnym klientom. Przeczytaj również wpis Jak wykorzystać potęgę treści wizualnych w lokalnej firmie? Poradnik
Photo by Jakob Owens on Unsplash