Google kontynuuje prace nad wizytówkami firm i wprowadza kolejne nowości (poprawki). Tym razem na warsztat poszły statystyki w panelu Google Moja Firma. A konkretnie – statystyki wskazówek dojazdu. Sprawdź 3 ważne zmiany dotyczące raportów Twojej firmy lokalnej w Google.
1. Nie działa… działa!
Gdy coś nie działa, tak jak powinno lub w ogóle nie funkcjonuje to z reguły nie jesteśmy z tego zadowoleni. Ba! Jeśli temat jest dla Ciebie ważny, to poziom ciśnienia krwi wzrasta. Jakby sam. Funkcja statystyk wskazówek dojazdu na wizytówce Google pewnie nigdy nie wprowadzała Cię w taki stan. Faktem jednak jest, że do tej pory praktycznie nie działała.
W przeszłości, w teorii na mapce pojawiały się miejsca z których użytkownik wyznaczał wskazówki dojazdu do Twojej firmy (“historyczna” mapka poniżej). W praktyce jednak wyświetlane dane były mało precyzyjne, czy też aktualne.
Największą zmianą, jaką wprowadził Google w temacie statystyk wskazówek dojazdu jest to… że w końcu działają! Dla jasności – opcja “wyznacz trasę” funkcjonowała zawsze poprawnie. To, co szwankowało to ich raportowanie w panelu Google Moja Firma.
2. Dane liczbowe i miejsca wyznaczenia wskazówek dojazdu
Wizytówki Google Moja Firma, na których odbywa się jakiś zasadniczy ruch w postaci telefonów, wskazówek dojazdu, czy kliknięć w stronę internetową mają większą szansę na wyświetlenie statystyk tych działań, zamiast lakonicznego “za mało danych”.
To, co Google zdaje się poprawił to dolny próg od którego dane są prezentowane właścicielowi (bądź menedżerowi) w panelu sterującym wizytówką. Poniżej przykład lokalizacji Google z zaledwie 11 kliknięciami w trasę dojazdu w ciągu tygodnia:
Przed zmianami, użytkownik zobaczyłby najpewniej informację o niewystarczającej liczbie aktywności.
Kolejną ciekawą nowością jest prezentowanie poszczególnych miejscowości, skąd dokonano wytyczenia trasy na wizytówce firmy, w formie podświetlonych obszarów. Im ciemniej, tym wyższa liczba wskazówek dojazdu w porównaniu z innymi miejscowościami. Przykład poniżej (porównaj Warszawę, Otwock oraz Ząbki):
3. Dane aż po kod pocztowy
Allyson, menedżer społeczności na forum Google Moja Firma – podała, że statystyki mogą być wyświetlane dla 3 zakresów, w zależności od przybliżenia mapy:
- kod pocztowy,
- miasto,
- państwo.
Jeśli kliknięć w wyznaczenie trasy dojazdu z terenu danego kodu pocztowego jest zbyt mało, system pozostawi puste miejsce. W ten sposób Google chce chronić swoich użytkowników – aby nie można było ich zidentyfikować. W takiej sytuacji dane z terenu kodów pocztowych będą dostępne na poziomie miasta.
Photo by Alex Holyoake on Unsplash