Jak przygotować się do rozmowy z pracownikiem pomocy Google Moja Firma? Rady

Rozmowa z pracownikiem Google

Wizytówka firmy w Google jest darmowa. Mimo to, Google inwestuje środki by użytkownicy tej usługi (właściciele i zarządzający lokalizacjami) otrzymali profesjonalną pomoc w formie rozmowy na żywo z osobą z działu pomocy Google Moja Firma. Możesz dzięki temu porozmawiać telefonicznie oraz przez czat i uzyskać wsparcie dla swojego biznesu w Mapach Google. Jak przygotować się do takiej rozmowy, by przebiegła sprawnie? Dla Ciebie i pracownika Google? I by sprawa z którą się zgłaszasz została rozstrzygnięta po Twojej myśli? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

 

Wykorzystaj ogólnie dostępne materiały

Odpowiedz sobie najpierw na pytanie, czy na pewno musisz kontaktować się z pomocą Google? Na moim blogu opublikowałem do tej pory 113 artykułów – sprawdź, czy nie ma wśród nich odpowiedzi, których szukasz. Poniżej popularne tematy i problemy nurtujące osoby zarządzające lokalizacjami Google. Wraz z linkami do artykułów.

Aktualizacja Google Street View

Jak usunąć opinie z wizytówki Google

Jak  usunąć swoją opinię z Google

Jak usunąć duplikat wizytówki Google

Cena wizytówki Google – jak nie dać się oszukać?

Dlaczego Google zmienia Twoje zdjęcie profilowe na wizytówce firmy? Poradnik, jak ustawić grafikę główną

Jeśli nie znalazłeś interesujących Cię informacji u mnie, skorzystaj z tematów opracowanych przez samego Google’a. O tutaj: https://support.google.com/business/?hl=pl#topic=4539639

 

Przygotuj informacje (linki, dane kont itd.)

Im lepiej się przygotujesz, tym sprawniej przebiegnie cała rozmowa. Dodatkowo, zebranie istotnych danych zwiększy szansę, że osoba po drugiej stronie w Google będzie faktycznie w stanie Ci pomóc. Podstawowe dane, które zawsze powinieneś zgromadzić przed kontaktem z pomocą Google Moja Firma to:

  1. Dokładna nazwa i adres firmy w Mapach Google + bezpośredni link.
  2. Adresy e-mail kont Google, które zarządzają wizytówką.
  3. Czego dotyczy problem? np. wizytówka zawiesiła się zaraz po zweryfikowaniu.
  4. Jakie działania wykonałeś do tej pory w Google Moja Firma?
  5. Jaki cel chcesz osiągnąć?

W zależności od typu sprawy, możesz potrzebować dodatkowych danych, które będą potrzebne pracownikowi Google. Jeśli np. chcesz usunąć duplikat Twojej wizytówki w Mapach Google, przygotuj także bezpośredni link do niechcianej wizytówki.

 

Wybierz kanał kontaktu z Google

Do wyboru masz 3 formy kontaktu z pomocą Moja Firma:

  • e-mail,
  • czat,
  • telefon

W większości przypadków polecam ten drugi – forma czatu. Pozwala na szczegółowe opisanie sprawy oraz wklejenie potrzebnych linków. Wskazówka – przed rozpoczęciem czatu, napisz sobie wcześniej tekst na komputerze. Dzięki temu, jeśli temat jest obszerny, nie będziesz czuł, że musisz szybko opisać sprawę oraz unikniesz pytań od pracownika Google w stylu “jest Pan tam?” 🙂

Telefon jest dobrym sposobem na zadanie wielu pytań oraz wyjaśnienie wątków pobocznych.

Mail, jak to mail. Powolny, ale działa.

 

Nastaw się psychicznie… odpowiednio!

 

Po drugiej stronie siedzi człowiek. Nie wielka korporacja. Osoba, która wykonuje swoje obowiązki w ramach ściśle określonych zasad. I chce Ci pomóc. Dlatego:

  • nie obrzucaj jej błotem,
  • nie mów “Bo Wy… “,
  • nie oskarżaj…

ponieważ to nie pomoże. Wręcz odwrotnie, zniechęci kogoś w dziale pomocy do udzielenia Ci wsparcia. Bądź miły, pytaj, wyjaśniaj.

 

Skontaktuj się z pomocą Google Moja Firma

Wskazówki, jak to zrobić, znajdziesz w tym artykule https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zadzwonic-do-google-kontakt-z-pomoca-moja-firma/

Jeśli wybrałeś czat lub telefon, pamiętaj, że dział pomocy pracuje od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 – 18.00. Unikaj kontaktu za pięć 18.00. Z wiadomych względów 🙂

Powodzenia!

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Annie Spratt on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *