Wizytówka firmy w Google jest darmowa. Mimo to, Google inwestuje środki by użytkownicy tej usługi (właściciele i zarządzający lokalizacjami) otrzymali profesjonalną pomoc w formie rozmowy na żywo z osobą z działu pomocy Google Moja Firma. Możesz dzięki temu porozmawiać telefonicznie oraz przez czat i uzyskać wsparcie dla swojego biznesu w Mapach Google. Jak przygotować się do takiej rozmowy, by przebiegła sprawnie? Dla Ciebie i pracownika Google? I by sprawa z którą się zgłaszasz została rozstrzygnięta po Twojej myśli? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
Wykorzystaj ogólnie dostępne materiały
Odpowiedz sobie najpierw na pytanie, czy na pewno musisz kontaktować się z pomocą Google? Na moim blogu opublikowałem do tej pory 113 artykułów – sprawdź, czy nie ma wśród nich odpowiedzi, których szukasz. Poniżej popularne tematy i problemy nurtujące osoby zarządzające lokalizacjami Google. Wraz z linkami do artykułów.
Aktualizacja Google Street View
Jak usunąć opinie z wizytówki Google
Jak usunąć swoją opinię z Google
Jak usunąć duplikat wizytówki Google
Cena wizytówki Google – jak nie dać się oszukać?
Jeśli nie znalazłeś interesujących Cię informacji u mnie, skorzystaj z tematów opracowanych przez samego Google’a. O tutaj: https://support.google.com/business/?hl=pl#topic=4539639
Przygotuj informacje (linki, dane kont itd.)
Im lepiej się przygotujesz, tym sprawniej przebiegnie cała rozmowa. Dodatkowo, zebranie istotnych danych zwiększy szansę, że osoba po drugiej stronie w Google będzie faktycznie w stanie Ci pomóc. Podstawowe dane, które zawsze powinieneś zgromadzić przed kontaktem z pomocą Google Moja Firma to:
- Dokładna nazwa i adres firmy w Mapach Google + bezpośredni link.
- Adresy e-mail kont Google, które zarządzają wizytówką.
- Czego dotyczy problem? np. wizytówka zawiesiła się zaraz po zweryfikowaniu.
- Jakie działania wykonałeś do tej pory w Google Moja Firma?
- Jaki cel chcesz osiągnąć?
W zależności od typu sprawy, możesz potrzebować dodatkowych danych, które będą potrzebne pracownikowi Google. Jeśli np. chcesz usunąć duplikat Twojej wizytówki w Mapach Google, przygotuj także bezpośredni link do niechcianej wizytówki.
Wybierz kanał kontaktu z Google
Do wyboru masz 3 formy kontaktu z pomocą Moja Firma:
- e-mail,
- czat,
- telefon
W większości przypadków polecam ten drugi – forma czatu. Pozwala na szczegółowe opisanie sprawy oraz wklejenie potrzebnych linków. Wskazówka – przed rozpoczęciem czatu, napisz sobie wcześniej tekst na komputerze. Dzięki temu, jeśli temat jest obszerny, nie będziesz czuł, że musisz szybko opisać sprawę oraz unikniesz pytań od pracownika Google w stylu “jest Pan tam?” 🙂
Telefon jest dobrym sposobem na zadanie wielu pytań oraz wyjaśnienie wątków pobocznych.
Mail, jak to mail. Powolny, ale działa.
Nastaw się psychicznie… odpowiednio!
Po drugiej stronie siedzi człowiek. Nie wielka korporacja. Osoba, która wykonuje swoje obowiązki w ramach ściśle określonych zasad. I chce Ci pomóc. Dlatego:
- nie obrzucaj jej błotem,
- nie mów “Bo Wy… “,
- nie oskarżaj…
ponieważ to nie pomoże. Wręcz odwrotnie, zniechęci kogoś w dziale pomocy do udzielenia Ci wsparcia. Bądź miły, pytaj, wyjaśniaj.
Skontaktuj się z pomocą Google Moja Firma
Wskazówki, jak to zrobić, znajdziesz w tym artykule https://www.pierwszynamapie.pl/jak-zadzwonic-do-google-kontakt-z-pomoca-moja-firma/
Jeśli wybrałeś czat lub telefon, pamiętaj, że dział pomocy pracuje od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 – 18.00. Unikaj kontaktu za pięć 18.00. Z wiadomych względów 🙂
Powodzenia!
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Annie Spratt on Unsplash