Najprostszy sposób na wystawienie opinii Google? Wskazówki krok po kroku

Wystawianie opinii Google - grafika do wpisu

Coraz więcej firm lokalnych aktywnie pracuje nad swoją reputacją w internecie. Co cieszy. Mnie w szczególności, ponieważ wierzę, że ten blog się do tego przyczynia. Opinie Google są dla firmy szczególnie istotne z prostego względu – są bardzo widoczne dla użytkowników internetu (w tym potencjalnych kupujących). Jeśli pochodzą od realnych klientów, wpisują się wówczas w moją koncepcję strategii SUW.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinieneś pozyskiwać referencje od klientów na swojej wizytówce w Mapach Google. Łatwiej powiedzieć, niż zrobić – pomyślisz. I masz całkowitą rację! Czasami uzyskanie opinii od klienta jest czaso- i energochłonne. W dużej mierze w branżach, w przypadku których projekty są mocno rozciągnięte w czasie (np. branża budowlana).

Dlatego w dzisiejszym wpisie przedstawiam krok po kroku, jak w prosty i szybki sposób wystawić opinię na wizytówce lokalnej firmy w Google. Z telefonu. Zapraszam.

 

Wystawianie opinii Google z telefonu z systemem Android

Obecnie dwa najpopularniejsze w Polsce systemy operacyjne w telefonach typu smartfon to Android firmy Google oraz iOS od Apple. Zielona linia na poniższym wykresie przedstawia procentowy udział urządzeń z Androidem w Polsce za 2016 rok (źródło danych: http://gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/poland/2016). Kliknij, by powiększyć.

Systemy operacyjne na komórki w 2016 roku - wykres

W praktyce system Google na komórki nie posiada aż tak takiej dominacji (zobacz artykuł http://estan.pl/udzial-mobilnych-systemow-operacyjnych-polsce-2015/). Nie zmienia to jednak faktu, że na 10 smartfonów w naszym kraju ok. 7 – 8 z nich działa właśnie pod systemem operacyjnym Android. Jest to dobra informacja dla osób, które budują reputację swojego biznesu w internecie. Dlaczego? Ponieważ właściciele telefonów z systemem Google nie muszą się nigdzie logować, by wystawić Twojej firmie referencje. Przy pierwszym uruchomieniu smartfona, czy tabletu z systemem Android, użytkownik musi zalogować się do swojego konta Google, by móc w ogóle korzystać z urządzenia. To z kolei powoduje, że jest on permanentnie zalogowany do usług Google z których korzysta (w tym aplikacji Google Maps). Co istotne, odpadają tym sam argumenty “nie mam konta Google” lub “nie pamiętam danych do logowania do Google”, które uniemożliwiają osobie wystawienie referencji na wizytówce.

 

Dodawanie opinii Google w aplikacji Google Maps

1. Otwórz aplikację Google Maps na Twoim urządzeniu.

Ikona Google Maps

 

2. Wpisz w pole wyszukiwania nazwę firmy, którą chcesz ocenić.

 

3. Kliknij na odnalezioną firmę.

 

4. Przewiń wizytówkę w dół do momentu ukazania się gwiazdek.

Następnie kliknij na liczbę gwiazdek, która według Ciebie odzwierciedla jakość firmy (1 gwiazda – najniższa jakość, 5 gwiazdek – najwyższa jakość).

 

5. Następnie wpisz treść opinii (strzałka nr 1) i kliknij Opublikuj (strzałka nr 2).

Gotowe! Opinia została opublikowana. Wystawione opinie możesz w dowolnym momencie edytować lub całkowicie usunąć klikając w menu i przechodząc do zakładki Twój wkład w Mapach Google (podzakładka Opinie).

Powyższy sposób możesz przekazać swojemu klientowi, aby ułatwić mu wystawienie opinii od strony technicznej. Ważne, aby osoba korzystała z internetu w telefonie, a nie sieci Wi-Fi udostępnionej w Twojej firmie. Może to bowiem spowodować usunięcie opinii. Więcej informacji w Dlaczego opinie Google zniknęły.

 

Podsumowanie

Budowanie reputacji on-line to proces długofalowy, który często wymaga niemałego zaangażowania. Zarówno po stronie firmy, jak i klienta. Tworzenie opinii z użyciem urządzenia z systemem Android ułatwia i bardzo przyspiesza całe zadanie. Dodatkowo, takie referencje mają większą szansę na pozostanie na wizytówce Google z prostego powodu. Urządzenie z którego są generowane, posiada już pewną historię w Google (oceny innych firm, zameldowania i zmiany lokalizacji, historia używanych aplkacji itd.). Warto z tego sposobu skorzystać.

A Ty w jaki sposób wystawiasz opinie na wizytówkach firm w Mapach Google? Napisz proszę w komentarzu poniżej.

 

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Grafika Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Opinie Google - wpływ na decyzje klienta

Jak opinie Google wpływają na oczekiwania i zachowania klientów? 7 rodzajów

Z roku na rok liczba użytkowników smartfonów rośnie. Telefonowanie to tylko jedna z funkcji, którą …

14 komentarzy

  1. Komentarz - Google firma

    Mam pytanie – czy jeśli ktoś doda opinię w Google Firma z poziomu smartfona z systemem Android to będzie ona widoczna tylko dla userów korzystających ze smartfona z systemem android? Zauważyłem, że niestety taka sytuacja ma miejsce, czyli po dodaniu przez przytoczonego usera nie widzę jej w wersji desktopowej, po wyszukaniu firmy na mapach Google i po wyszukaniu w wyszukiwarce Google w smartfonie z systemem iOS

  2. Chciałbym napisać opinie o firmie której nie ma dodanej przez Właściciela na mapy google, czy jako Klient który nie jest zadowolony z jakości usługi mogę dodać taką firmę do Mapy Google tym samym dać sobie i innym Klientom możliwość wypowiedzenia i opublkowania jaki jest problem z firmą.

    • @Władek
      Tak, każdy użytkownik posiadający konto Google może zasugerować zmianę na istniejącej wizytówce firmy oraz dodać nową wizytówkę poprzez funkcję “Dodaj brakujące miejsce” po odszukaniu adresu w Mapach Google.

      S.

  3. Chcemy zachęcić klientów do ocenienia naszej firmy na Google.
    Planujemy wykorzystać do tego nośniki typu kolorowe karteczki samoprzylepne, naklejki, etc. i tam umieścić komunikat “Oceń nas w Google”.
    Czy możemy bez ryzyka umieścić tam znak Google? Jak jest z ich ochroną znaku towarowego?

  4. Wydaje mi się że to dobry sposób aby zwiększyć widoczność, ale dodawanie powinno być możliwe ze wszystkich urządzeń:)

  5. Mam 100 opinji 60 z opisem jak sprawdzic te bez opisu , zeby sie do nich odniesc.Ktos daje jedynke bez uzasadnienia i opisu, jak takiej osobie odpowiedziec.Czy mozna dawac opinie anonimowo?.

    • @Widok
      Do wystawienia opinii na wizytówce potrzebne jest konto Google. Nie ma możliwości sprawdzenie opinii bez opisu. Na opinię można odpowiedzieć w panelu Moja Firma, w zakładce Opinie, klikając na “Odpowiedz” pod daną recenzją.

      S.

  6. jak usunąć -fałszywe,negatywne,obrazliwe opinie

  7. Witam, czy można dodać opinię nie posiadając konta gmail?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *