Google chce Twoich zdjęć! Znaczenie fotografii firmy na wizytówce Google

Google chce Twoich zdjęć - grafika okładkowa

Stare chińskie powiedzenie głosi, że jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Google wzięło to sobie mocno do serca i od niedawna,w panelu Moja Firma, zachęca właścicieli firm do publikowania fotografii na wizytówce w Mapach Google. O sposobie tych zachęt i korzyściach płynących z bogatej galerii na wizytówce przeczytasz w dalszej części tego artykułu. Zapraszam do lektury.

 

Więcej zdjęć równa się więcej kliknięć

Aby w pełni zrozumieć potencjał, jaki drzemie w dobrze przygotowanych i opublikowanych na wizytówce fotografiach, wystarczy tak naprawdę poobserwować siebie. A konkretniej swoje zachowanie w momencie, gdy szukamy sklepu, produktu, bądź usługi lokalnej. Nie bez powodu krąży opinia, że w internecie “to głównie zdjęcia sprzedają”. Ja i Ty w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na elementy graficzne – grafiki, fotografie. Jeśli czegoś nie widać, to pewnie tego nie ma – tak zakłada nasz mózg. Dla przykładu – klient, który szuka mebli dziecięcych i ujrzy kilka fotografii właśnie tego typu elementów wyposażenia na wizytówce firmy w Mapach Google, z o wiele większym prawdopodobieństwem zadzwoni, wejdzie na stronę www lub wybierze się osobiście do salonu.

Według Google firmy, które publikują zdjęcia na wizytówce otrzymują średnio 42% więcej zapytań o wskazówki dojazdu w Mapach Google oraz 35% więcej kliknięć w witrynie w porównaniu do lokalnych firm, które takich materiałów nie zamieszczają. Jest zatem o co powalczyć. Co więcej, użytkownicy przeglądający fotografie na wizytówce spędzają na niej więcej czasu, co przekłada się na ich dalsze zaangażowanie (kliknięcie w link do strony www w celu pogłębienia informacji o firmie i jej ofercie, wyznaczenie wskazówek dojazdu oraz wykonanie bezpośredniego połączenia z urządzenia mobilnego). Wyższy poziom zaangażowania brany jest z kolei pod uwagę w procesie pozycjonowania w Mapach Google (tzw. zachowanie użytkownika). Umieszczając zatem wysokiej jakości fotografie na wizytówce Google nie tylko zwiększamy szansę na przekonwertowanie zainteresowanego w klienta, ale również wzmacniamy wizytówkę pod kątem pozycjonowania poprzez zbudowanie jej autorytetu.

Zdjęcia, co zrozumiałe, powinny być dobrej jakości. Prawidłowo naświetlone, kontrastowe i prezentujące Twoją firmę, jako profesjonalnego kontrahenta.

 

Statystyki zdjęć w panelu Google Moja Firma

Jednym ze sposobów w jaki Google zachęca właścicieli firm do publikowania fotografii na wizytówce są statystyki wyświetleń i liczby zdjęć w panelu Google Moja Firma (zakładka Statystyki). Pozwalają one zarówno sprawdzić, ile wyświetleń uzyskały nasze grafiki w danym dniu (do 3 miesięcy wstecz), jak również jak ten wynik ma się do naszej konkurencji (czerwona strzałka poniżej):

Wyświetlenia zdjęć - statystyki Google Moja Firma

 

Drugi rodzaj prezentowanych statystyk dotyczy liczby przesłanych na wizytówkę fotografii. Tutaj również możemy sprawdzić, jak liczba załadowanych zdjęć na naszą wizytówkę, koreluje do innych biznesów z naszej branży:

Liczba zdjęć - statystyki Google Moja Firma

 

Najciekawsze jednak jest zestawienie pierwszego i drugiego rodzaju statystyk, po tym, gdy załadujemy nowe zdjęcia do lokalizacji w Mapach Google. Możemy wówczas porównać (a nawet wyliczyć w procentach, jeśli ktoś się uprze), o ile więcej wyświetleń uzyskały fotografie:

Statystyki fotografii wizytówki Google

Powyższe wykresy dotyczą okresu 3 miesięcy. Jak widać, po wysłaniu nowych zdjęć, wzrosła również liczba dziennych wyświetleń fotografii na wizytówce firmy w Mapach Google. Precyzyjną wartość wyświetleń dla danego dnia można uzyskać poprzez najechanie kursorem myszy na wykres.

 

Podsumowanie

Zdjęcia odgrywają dużą rolę na wizytówce firmy w Mapach Google. Po pierwsze przyciągają uwagę, a po drugie, wzmacniają zaangażowanie potencjalnego klienta. Profesjonalne fotografie firmy są często przygotowywane do potrzeb strony www, czy katalogu firmowego. Wówczas wystarczy jedynie załadować je do panelu Google Moja Firma, by cieszyć się większą widocznością w Mapach Google.

A co Ty sądzisz o zdjęciach firmy w Mapach Google? Zostaw proszę komentarz poniżej.

Grafika Freepik

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

Opcje atrybutów na wizytówkach noclegowych w Google

Atrybuty hotelu – Google właśnie wprowadził nową funkcję na wizytówkach firm noclegowych

Nowe możliwości na wizytówkach obiektów z branży noclegowej. Google dodał opcję w panelu Moja Firma, …

8 komentarzy

  1. Dlaczego liczba zdjec mogła zmalec z 17 do 5 pomimo ze zadnego nie usnunalem a wszystkie nadal sa widoczne w google? Dlaczego nie sa klasyfikowane?

    • @Mijagi
      Ostatnio zauważyłem we wszystkich lokalizacjach Google Moja Firma, którymi zarządzam, ten problem. Dotyczy to jednak jedynie błędnego odczytywania informacji przez Google o liczbie zdjęć opublikowanych na wizytówce, a nie fizycznego usunięcia fotografii. Nie przejmowałbym się tym zbytnio, jako że statystyki w Google Moja Firma mają tendencje do zawieszenia się od czasu do czasu.

      Seweryn

  2. Mam taki sam problem, dodałem zdjęć około setki, pokazuje się 20. od razu po dodaniu były wszystkie widoczne, potem zniknęły. Jest info że jest +112 zdjęć ale nie da się ich obejrzeć, czym to jest spowodowane?

  3. Cześć,
    jest jakiś sposób na ustalenie kolejności zdjęć, które załadowałem do wizytówki?
    Obecnie wyświetlają się w całkowicie randomowej kolejności, którą chciałbym uporządkować.

  4. U mnie pojawiły się fotki z Białki tatrzańskiej które nie są prawdziwe oraz inne fotki Należy je usunąć

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *