Google uaktualnia aplikację mobilną Moja Firma. Sprawdź zmiany

Google uaktualnia aplikacje mobilna Moja Firma. Sprawdź zmiany

Pod koniec zeszłego, 2018 roku, Google wypuścił nową wersję aplikacji Moja Firma na smartfony i tablety. Wraz z aktualizacją pojawiło się wiele zmian i nowości, z wizualną metamorfozą aplikacji na czele. Jest prościej, ładniej i… perspektywicznie! Nowa wersja mobilna Moja Firma daje bowiem namiastkę kierunku w którym zmierza Google w temacie firm lokalnych i użytkowników google’owskich Map. Poniżej znajdziesz szczegóły.

 

Statystyki potraktowane priorytetowo

Po uruchomieniu nowej aplikacji Moja Firma, użytkownik ma przed swoimi oczami w pierwszej kolejności zestawienie statystyk za ostatnie 28 dni (Google najwyraźniej lubi luty). Z tego miejsca może rozwinąć sekcję danych statystycznych, by sprawdzić widoczność swojej wizytówki w wyszukiwarce i samych mapach Google. Jeśli chce przejść jeszcze głębiej, klika na Więcej wyników, przenosząc się do zakładki Statystyki.

Przejście do zakładki Statystyki w wizytówce Google

Wyciągnięcie podsumowania statystyk na sam początek aplikacji zdecydowanie przyśpiesza cały proces sprawdzenia, jak Twoja firma radzi sobie w ostatnim czasie w Google. Bardzo przydatne, gdy czekasz w kolejce po zakupy.

 

Wpisy też ważne

Na głównym ekranie zobaczysz również swój najnowszy wpis na wizytówce Google. Możesz także szybko utworzyć nowy. Z aplikacji mobilnej Moja Firma korzysta coraz więcej osób. Google ma nadzieję, że poprzez przypominanie właścicielom wizytówek (drogą mailową i poprzez nową aplikację) o wpisach, zachęci ich do (regularnego) publikowania nowych postów.

Widok najnowszych wpisów w wizytówce Google

“Dodaj wpis” – przycisk szybkiej publikacji

Nowością w aplikacji mobilnej Google Moja Firma jest przycisk umożliwiający szybkie opublikowanie nowego wpisu lub zdjęcia na wizytówce firmy. Uważam to za jeden z lepszych pomysłów, znacznie przyspieszający dołączenie nowych zdjęć do wizytówki. W szczególności z telefonu, gdy jesteś “w terenie”. Póki co można dodawać w ten sposób tylko fotografie – klipy wideo musisz dołączyć standardowo przez panel Moja Firma na komputerze.

Dodawanie wpisów w wizytówce Google

Menu główne na dolnym pasku

To największa rewolucja w nowej aplikacji. Wcześniej, menu z zakładkami znajdowało się po lewej stronie ekranu – podobnie, jak w wersji na komputerze. Teraz nawigacja została uproszczona do 4 kategorii – Główna, Klienci, Profil i Więcej:

Wygląd menu głównego w aplikacji

Sekcja Główna zawiera omówione przed chwilą zestawienie statystyk, możliwość opublikowania wpisów i zdjęć, podsumowanie opinii czy chociażby możliwość włączenia komunikacji przez sms.

Sekcja Klienci w zamierzeniach Google ma być tym miejscem w którym następuje interakcja z Twoimi…tak, klientami. Póki co, widoczne są w tym miejscu opinie oraz wiadomości. Za jakiś czas dotrze do nas także już dostępna w USA możliwość śledzenia firm w Mapach Google. Wówczas, w zakładce Klienci dostępna będzie zakładka Obserwatorzy:

Obserwatorzy wizytówki Google

W sekcji Profil znajdziesz zdjęcie profilowe i okładkowe oraz wszystkie podstawowe dane firmy (z zakładki Informacje w wersji na komputer).

Ciekawostka – Google nazywa teraz swoje wizytówki… profilami. Wygląda na to, że w Google biorą sobie powiedzenie “jedyna pewna rzecz w Google to zmiana” mocno do serca. Na przestrzeni lat, nazwa wizytówek zmieniała się już kilkukrotnie. Były Google Miejsca, Strony Firmowe Google+, Lokalne Strony Google, wizytówki Google. Teraz mamy profile firmowe. Przynajmniej nie jest nudno.

Pod przyciskiem Więcej znajdziesz pełne statystyki wizytówki, zakładkę z wpisami, zdjęciami oraz witryną. Możesz również w tym miejscu przełączyć konto Google, jeśli posiadasz dwa lub więcej na swoim urządzeniu.

Moje spostrzeżenia

Aplikacja jest zdecydowanie szybsza w porównaniu z poprzednią wersją. Łatwiej się z niej korzysta, jednak potrzeba chwili, by się do niej przyzwyczaić. W szczególności, gdy korzystałeś regularnie z poprzedniej edycji Moja Firma na urządzenia mobilne.

Co jednak najbardziej znaczące to wizja Google. Wypuszczając nową aplikację Moja Firma Google pokazuje, że wizytówki Google to już nie tylko podstawowe dane o firmie w wyszukiwarce i Mapach. Wizytówki (przepraszam, profile) firmowe to swego rodzaju pomosty łączące właścicieli firm i ich klientów. Miejsca w których odbywa się niegasnąca interakcja i komunikacja (opinie Google, wpisy, pytania i odpowiedzi, za chwilę możliwość obserwowania firm w Mapach Google). I w końcu to miejsca do których zaglądasz w pierwszej kolejności (do tego dąży Google), jeśli chcesz odnaleźć firmę/produkt/usługę, dowiedzieć się czegoś o niej więcej, zapytać właściciela lub społeczność i w końcu dokonać zakupu. Aaa… zapomniałbym. I oczywiście na końcu wystawić ocenę.

Google zainwestował dużo czasu i pieniędzy, by doprowadzić usługę Moja Firma do obecnego poziomu. Chce, i pokazuje to w działaniu, uczynić z panelu Google Moja Firma mały CRM dla firm. Platformę poprzez którą właściciele i menedżerowie lokalnych biznesów będą prowadzić sprzedaż i obsługę swoich klientów. Wieszcze branżowi zza wielkiej wody głoszą, że czeka nas jeszcze wiele nowości i zmian w obszarze lokalnym rządzonym przez Google. Czas pokaże.

Google przygotował krótki film z okazji wydania nowej aplikacji Moja Firma:

Książka - Wizytówka Google - autor Seweryn Pietrucha

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Photo by Benjamin Sow on Unsplash

 

About Seweryn Pietrucha

Na co dzień pomaga lokalnym Firmom pozyskiwać klientów z Internetu. Tworzy strategie oraz kampanie marketingowe. Zarówno dla biznesów posiadających pojedynczą lokalizację jak i firm wielodziałowych.

Sprawdź również

zmiana adresu na wizytówce Google

Jak przenieść wizytówkę Google pod nowy adres i jej nie stracić? Poradnik

Z tego artykułu dowiesz się, jak prawidłowo uaktualnić adres na wizytówce Twojej firmy. Jeśli przeprowadzisz …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *