Jak zadzwonić do Google? Kontakt z pomocą Google Moja Firma

Właściciel wizytówki Google posiada możliwość prezentowania danych kontaktowych swojej firmy czy chociażby zdjęć usług i produktów. Jednak jak z każdą usługą internetową, także i w przypadku ekosystemu Map Google i powiązanych z nim wizytówek, od czasu do do czasu pojawiają się problemy. Niektóre błahe. Inne grubego kalibru. Z większością można poradzić sobie samemu. Są jednak i takie, które wymagają pomocy z zewnątrz. A konkretniej pomocy Google. Ten wpis ma za zadanie ułatwić Ci kontakt z pomocą Google Moja Firma. Podaję też wskazówki, którą formę kontaktu wybrać w zależności od rodzaju problemu. Zaczynamy!

 

Sposoby kontaktu z pomocą Google Moja Firma

Masz 3 możliwości skontaktowania się konsultantem pomocy odpowiedzialnym za wizytówki Google. Są to:

 

W zależności od rodzaju problemu wybieram jedną z powyższych form kontaktu. Na moją decyzję ma równiez wpływ aktualna godzina. Co to znaczy? W skrócie – czy kontaktuję się w godzinach pracy konsultantów Google. Pracują od poniedziałku do piątku, od godz. 9.00 do 18.00.

Jeśli uznam, że lepiej jest omówić dane zagadnienie telefonicznie, a jest aktualnie np. sobota, to po prostu poczekam. Do poniedziałku. Nawet jeśli zgłosiłbym swój problem poprzez e-mail w sobotę, to i tak do poniedziałku nic się wydarzy. Absolutnie nic. Moja sprawa będzie czekać na rozpatrzenie przez żywego człowieka. Nie wcześniej niż w poniedziałek.

 

Kontakt telefoniczny z Google

Wybierz tę formę kontaktu, gdy chcesz zapytać np. o sposób działania wizytówki. Dla przykładu, Twoje pytanie może brzmieć: “dlaczego niektóre firmy posiadają gwiazdki na swojej wizytówce Google?”

Pracownik Google udzieli Ci pełniejszej odpowiedzi telefonicznie. W przeciwieństwie do czatu lub maila. Będzie mu poza tym łatwiej przekazać Ci te informacje. Dodatkowym plusem rozmowy na żywo jest możliwość dopytania o zagadnienia, które poruszył nasz rozmówca. Jak to w dialogu. Nasuwają Ci się pytania na bazie odebranych danych.

Może się zdarzyć, że pracownik Google wspomni podczas rozmowy o stronach pomocy, które zawierają dodatkowe informacje. Poproś o to, aby przesłał Ci do nich linki. W e-mailu.

W celu skontaktowania się z pracownikiem Google w sprawie Twojej wizytówki Google wykonaj poniższe kroki.

Uwaga! Jeśli poniższe kroki nie pokrywają się z tym, co widzisz na swoim ekranie, użyj bezpośredniego linku do formularza kontaktowego: https://support.google.com/business/contact/business_other_problem?hl=pl (opcje kontaktu znajdują się na samym dole podanej strony).

    1. Zaloguj się Twojej wizytówki Google – tutaj opis, jak to zrobić.
    2. W lewym górnym rogu, kliknij na 3 poziome kreski symbolizujące menu.

    1. Następnie wybierz Pomoc z menu po lewej stronie.

    1. Kliknij na temat Popraw niewłaściwe informacje o firmie w Google.

    1. Teraz przejdź do linka skontaktuj się z obsługą:

    1. Na samym dole okna wybierz Wyślij prośbę o rozmowę telefoniczną.

Wpisz swoje imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz krótki opis sprawy. Następniei kliknij Wyślij. Jeśli nie chcesz dołączać zrzut ekranowego, odznacz pole “Automatycznie dołącz zrzut ekranu bieżącej strony”. Google oddzwania bardzo sprawnie. Czasami w kilka sekund. Bądź przygotowany.

 

Uwaga!

Numer, który się wyświetli w Twoim telefonie będzie zaczynał się najprawdopodobniej od +1. Jest to naturalnie kierunkowy do Stanów Zjednoczonych. Natomiast połączenie to tylko przekierowanie numeru. Żadna opłata nie będzie od Ciebie pobrana. Możesz śmiało odebrać połączenie.

 

Czat z pracownikiem Google

Ten sposób interakcji z pomocą Google Moja Firma lubię najbardziej. Z dwóch powodów. Po pierwsze możesz wkleić link do wizytówki, miejsca na Mapie lub zrzutu ekranowego. W ten sposób bardzo wyraźnie komunikujesz drugiej osobie, o co Ci chodzi. Secundo, tak jak w rozmowie telefonicznej, prowadzisz dialog. Wymiana informacji odbywa się na bieżąco. Pracownik Google może chcieć doprecyzować niektóre dane. Z Twoją pomocą cała operacja trwa chwilę. Może dwie. Idzie naprawdę sprawnie.

Aby poczatować z pomocą Google, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.

Następnie z okna po prawej strony kliknij w Czat na żywo.

Wpisz czego dotyczy Twoja sprawa i wybierz Rozpocznij czat.

 

Wiadomość e-mail

Ostatnią z możliwych dróg komunikacji z Google jest powszechny e-mail. Korzystaj z niego, gdy chcesz zgłosić jakiś problem z Twoją wizytówką poza godzinami pracy działu pomocy Google. Dla przypomnienia, konsultanci pomagają od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 18.00.

Wykorzystaj e-mail również wtedy, gdy po prostu nie masz czasu na rozmowę na żywo z konsultantem. Wymiana zdań na czacie, czy rozmowa telefoniczna angażuje Twoją uwagę w konkretnym momencie. I to w 100 procentach. Poczta elektroniczna sprawdzi się wtedy, gdy nie chcesz lub nie możesz poświęcić się rozmowie.

Aby wysłać wiadomość e-mail do działu pomocy Google Moja Firma, wykonaj kroki od 1 do 4 z sekcji Kontakt telefoniczny z Google powyżej.

Następnie z okna po prawej strony kliknij w Wyślij e-maila

Wypełnij formularz i na zakończenie kliknij w Wyślij.

 

I gotowe! A jak Ty kontaktujesz się z Google? Napisz w komentarzu poniżej!

Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.

Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.


Grafika

 
Exit mobile version