Google dodał kolejną, nową funkcję w panelu Moja Firma. Czego dotyczy? Dzięki niej stworzysz ofertę powitalną dla osób, które zaczynają obserwować profil Twojej firmy w Mapach Google. Poniżej znajdziesz opis, instrukcję tworzenia oferty na powitanie oraz przykład już opublikowanego wpisu.
Wraz z wyłączeniem portalu społecznościowego Google+ (2 kwietnia 2019), na wizytówkach firm w Mapach pojawia się coraz więcej elementów społecznościowych. Od lutego 2019 możesz obserwować profile firm w Google Maps.
Dzięki temu zobaczysz wpisy opublikowane przez firmy, które polubiłeś (zakładka “Dla Ciebie” w aplikacji mobilnej Map Google).
Teraz Google wychodzi z kolejną propozycją dla Ciebie i Twoich klientów – ofertą powitalną dla nowych obserwatorów.
Oferta powitalna na wizytówkach Google
Po dodaniu oferty powitalnej w panelu Moja Firma (o tym za chwilę poniżej), użytkownik aplikacji mobilnej zobaczy małą ikonę “metki” na przycisku Obserwuj:
Po kliknięciu w przycisk “śledzenia” jego oczom ukaże się (nie, nie las :)) specjalna oferta:
Twój klient może zapisać ofertę na swój telefon, a następnie pokazać ją personelowi.
Zarówno grafikę, tytuł, treść oferty oraz kod kuponu możesz zdefiniować według swoich preferencji. Gdzie i jak to zrobić?
Tworzenie oferty powitalnej w aplikacji mobilnej Moja Firma
Podobnie, jak w przypadku czatu, także ofertę powitalną możesz skonfigurować wyłącznie przy pomocy aplikacji moblinej Moja Firma.
By dodać nową ofertę na powitanie wykonaj poniższe kroki.
1. Otwórz aplikację mobilną Moja Firma i kliknij Utwórz ofertę powitalną w głównej zakładce:
2. Następnie dodaj zdjęcie lub film (1), tytuł (2), opis (3), kod kuponu (4), link do witryny (5) oraz warunki korzystania z oferty (6). Następnie możesz zobaczyć, jak ostatecznie będzie wyglądała oferta klikając w Podgląd (strzałka A) lub od razu przejść do publikacji (strzałka B).
3. Po opublikowaniu oferty, zobaczysz jej podgląd w zakładce Profil:
Co wymaga dopracowania?
Nowa funkcja jest ciekawa i pokazuje kierunek, w którym Google chce zmierzać. Czyli w stronę społeczności. Jak w przypadku większości nowych funkcji w Moja Firma, niektóre elementy wymagają szlifu:
- nie ma możliwości edycji już opublikowanej oferty – zrzuty ekranowe, które widzisz powyżej udało mi się uzyskać dopiero po utworzeniu oferty po raz trzeci. Jest to duże utrudnienie i mam nadzieję, że Google to poprawi.
- filmy są konwertowane na zwykłe zdjęcia,
- zarówno podglądu, jak i samej informacji o ofercie nie widać w panelu Moja Firma na komputerze.
Co sądzisz o nowej funkcji? Czy według Ciebie zyska na popularności? Napisz komentarz poniżej.
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Ciekawe czy liczba obserwujących profil firmy odbije się na pozycji na mapie google?
@Bartek
Nie sądzę. Bardziej należy patrzeć na tę funkcję, jako sposób na utrzymywanie kontaktu ze społecznością.
S.