Żyjemy w niesamowitych czasach. W erze Internetu i darmowych narzędzi, które się w nim znajdują. W tym przede wszystkim usług biznesowych, które dostarcza Tobie i mnie Google. Wizytówka firmy w Mapach też jest darmowa. Zawiera całą masę użytecznych funkcji… z których prawdopodobnie nie robisz użytku. A powinieneś. Dzięki temu dotrzesz skuteczniej (lub po prostu szybciej) do nowych klientów. Z dzisiejszego wpisu dowiesz się, które 3 funkcje na wizytówce Google warto wykorzystywać.
1. Wpisy Google Moja Firma
Wizytówka Twojej firmy to już nie tylko mała pinezka w Mapach Google. Tak było kiedyś. Teraz to tuba informacyjna. Dzięki niej masz docierać do obecnych i nowych klientów. Masz komunikować im, co ciekawego się u Ciebie dzieje. Nowy produkt, nowy film, zrealizowany ciekawy projekt? O tym wszystkim bez wahania ogłaszasz wszem i wobec na Twojej stronie internetowej i fanpage’u na Facebooku.
Tyle tylko, że to za mało. Za mało dla wielu klientów, którzy nawet nie dotrą do tych miejsc. Oni zaczynają od wyszukiwarki Google oraz aplikacji Map Google na komórce. I na niej kończą poszukiwania, ponieważ Twoja konkurencja odrobiła pracę domową na swoich wizytówkach, a Ty nie. Jak to zmienić?
Wykorzystaj treści z działu aktualności/blog oraz Twojego fanpage na Facebooku do tworzenia wpisów w panelu Google Moja Firma. Po opublikowaniu, post będzie widoczny na wizytówce firmy (przykład poniżej). Więcej informacji na temat wpisów znajdziesz tutaj: Wpisy Google Moja Firma – mała rewolucja na wizytówkach lokalnych
2. Opinie Google
Nie ma tygodnia, żebym nie dostał maila od Was na temat opinii na wizytówkach Google. Piszecie, że Google jest zły. Że klienci są źli. Że ja jestem zły. Nawet jeśli byłaby to prawda (a nie jest), to odpowiedz mi proszę na jedno pytanie. Co to zmienia? Co się zmieni, jeśli Google nawet usunie negatywną opinię, którą niesłusznie otrzymałeś… jeśli była ona jedną z trzech wszystkich recenzji na wizytówce Twojej firmy?
W zasadzie to wiem, co będzie inaczej. Zamiast trzech opinii, będziesz mieć dwie. I nadal będziesz w sytuacji, w której pojedynczy wpis od niezadowolonego klienta/konkurencji/osoby z nadmiarem czasu może w dowolnym momencie pogrążyć jedną trzecią Twojej reputacji w Google. Działaj inaczej. Mądrzej.
Zamiast czekać, wyjdź do klientów. Poproś ich o wystawienie recenzji na temat Twojej firmy. Ale uwaga! Zrób to w mądry sposób. Koniecznie przeczytaj dwa poniższe artykuły.
Dlaczego opinie Google zniknęły? – Poradnik
Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik
3. Filmy
Jeśli jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów to jeden film znaczy więcej niż tysiąc obrazów. Lubimy wideo, ponieważ nie wymaga tyle wysiłku co tekst, a dostarcza więcej informacji niż zdjęcia. Twoi klienci również lubią filmy. Jeśli posiadasz już jakieś na swojej stronie internetowej, kanale YouTube lub fanpage’u na Facebooku to koniecznie zamieść je na wizytówce Twojej firmy w Google (zakładka Zdjęcia, sekcja Wideo w panelu Google Moja Firma). Zapoznaj się z treścią z dwóch moich wpisów:
Jak wykorzystać potęgę treści wizualnych w lokalnej firmie? Poradnik
Google oficjalnie wprowadza wideo na wizytówkach firm w Mapach Google