Skorzystaj z doświadczeń innych firm lokalnych. Zobacz, jakie działania podejmują, aby podcinać gałąź na której siedzą. Poznaj 7 niezawodnych metod na odstraszenie klientów od Twojej firmy i zmarnowanie cennego czasu dzięki wizytówce Google. Antyporadnik.
1. Bądź jak struś
Po prostu schowaj głowę w piasek. I nie rób nic. Zignoruj internet i Twoją firmę w nim. Nawet jeśli numery telefonu są nieaktualne, a adres firmy zmienił się 3 razy w ciągu ostatnich 5 lat to przecież nie każdy kto Cię szuka, musi Cię od razu znaleźć. Są inni.
2. Nie weryfikuj firmy w Google
Zapomnij o weryfikacji wizytówki Twojej firmy w Mapach Google. Weryfikacja oznacza szanse i możliwości. Taka kontrola jest zła. Kojarzy się źle. Z ograniczaniem i podjęciem wysiłku. Pozostań bierny.
3. Milczenie jest złotem – zostaw opinie Google w spokoju
Trzymaj się teorii, że reputacja firmy w internecie jest jak nadwaga – rośnie sama. Nie proś zadowolonych klientów o wystawienie opinii. To wiązałoby się z planowanie na przyszłość i kolejnym wysiłkiem. Jeśli otrzymasz negatywną opinię – nie rób nic. To znaczy zrób – poprzeklinaj przez 2-3 dni , ale w żadnym wypadku nie odpowiadaj na taką recenzję. Ktoś by mógł poznać prawdę. I nie zgłaszaj jej do usunięcia, jeśli dobrze wiesz, że pochodzi ona od nieklienta. Sprawiedliwości nie było nigdy.
4. Bądź tajemniczy
Człowiek to niesamowita istota. Nawet jeśli nie zamieścisz żadnego zdjęcia lub filmu na swojej wizytówce Google to i tak każdy jest w stanie wyobrazić sobie, jak wygląda Twoja firma. I to, co oferuje. I na jakim poziomie. Nasze mózgi są przepotężne. Korzystaj z tej nieprzebranej wyobraźni!
5. Bądź jak Kilerów Dwóch
Jedna wizytówka to za mało. Utwórz nową. Taką samą. A nóż widelec ktoś trafi na tę drugą. Google się pogubi, ale może warto spróbować?
6. Spamuj
Upychaj jak najwięcej niepotrzebnych słów kluczowych w nazwie Twojej firmy w Mapach Google. Ludzie lubią bałagan. Google również. Zagraj va banque. Najwyżej Google usunie Cię całkowicie z Map. No ale – kto nie ryzykuje…
7. Pisz fałszywe opinie
Zatrudnij 20 copywriterów i dobrze im zapłać. Niech piszą. Cokolwiek. Byle wystawili 5 gwiazdek na wizytówce. Klienci i tak nie czytają. Zwłaszcza, jeśli idzie o ich zdrowie lub rodzinę.
No dobra. Jeśli dotarłeś do tego miejsca i nie rzuciłeś jeszcze niczym w monitor to gratuluję 🙂 Powyższe 7 antyrad to najczęstsze błędy i przewinienia pojawiające się na polskich wizytówkach Google. Ty możesz jednak działać mądrzej i bardziej efektywnie. Wykorzystaj wiedzę z artykułów zamieszczonych poniżej, aby zbudować reputację swojej firmy w internecie i pozyskać nowych klientów.
- Podstawowa zasada internetu
- Jak przestać się martwić negatywnymi opiniami Google i spokojnie prowadzić biznes? Poradnik
- Jak pozycjonować firmę lokalną w Google
- Trzy cechy pozytywnych opinii Google, które zapewnią Ci klientów. Poradnik
- Podążaj tymi 2 drogami, jeśli naprawdę chcesz pozyskiwać klientów z internetu
- Twój informatyk puści Cię wkrótce z torbami
- Jak wykorzystać potęgę treści wizualnych
- Jak zamieścić mapę Google na stronie internetowej
- Strategia SUW w reputacji firmy
- Jak wykorzystać opinie Google
- Przycisk “pomocne” w opiniach Google
- Certyfikat ssl na stronie www lokalnej firmy
- Dlaczego opinie Google zniknęły
- Wideo na wizytówkach firm Google
- Jak usunąć fałszywe opinie z wizytówki Google
Jest już dostępna moja książka Wizytówka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizację Google Moja Firma. Na 460 stronach pokazuję w czytelny i przystępny sposób, jak zarządzać lokalizacjami Google i pozyskiwać dzięki nim klientów.
Obowiązkowa pozycja dla właścicieli firm oraz marketerów internetowych.
Photo by Samuel Zeller on Unsplash
Photo by James Pond on Unsplash